Pomysł na biznes:

Meble skrojone na miarę – jak pracowitość, cierpliwość i wytrwałość w doskonaleniu własnych talentów prowadzi do stworzenia wysokiej jakości produktów i dochodowego biznesu

Branża:
  • Handel
  • Produkcja i sprzedaż
  • Usługi
  • Sprzedaż
  • Wyposażenie wnętrz

artcile

Podejmij wyzwanie

Solidny zawód

W czasach PRL-u szkoły zawodowe i technika wybierały tłumy. W nowym tysiącleciu pozycja tej formy edukacji znacznie spadła. Młodzi ludzie stawiali na licea, a następnie studia – najchętniej humanistyczne. Zabrakło wykwalifikowanych mechaników, hydraulików czy elektryków. Rynek jednak zweryfikował te wybory. W 2015 roku niemal połowa gimnazjalistów stawiała na technika i zawodówki, by zdobyć solidną profesję. Jak wskazują statystyki, aż 98,4% absolwentów tych szkół znajduje zatrudnienie. O tym, jak przydatny może być fach w ręku, przekonał się bohater naszego artykułu.

 

Źródło: https://gratka.pl/m/regiopraca/portal/rynek-pracy/edukacja/nauke-w-zawodowce-luc-technikum-wybiera-juz-prawie-polowa-gimnazjalistow [dostęp: 08.01.2019 r.].

icon

Dla kogo?

  • Dla wykwalifikowanych tapicerów
  • Dla absolwentów technologii drewna, projektowania mebli, architektury wnętrz i kierunków artystycznych
  • Dla osób, które interesują się urządzaniem wnętrz
  • Dla pasjonatów meblarstwa
  • Dla tych, którzy widzą swoją biznesową szansę w spersonalizowanym produkcie
icon

Zanim zaczniesz

  • Miej fach w ręce – zanim zaczniesz produkować meble, o ich powstawaniu musisz wiedzieć wszystko
  • Zastanów się, kto będzie Twoim klientem – ustal półkę cenową swoich produktów
  • Chroń swoją własność intelektualną – zadbaj o to, by konkurencja nie korzystała z Twoich autorskich pomysłów
  • Obmyśl strategię rozwoju – zastanów się, w jakim kierunku chcesz podążać

Szlifowanie umiejętności w praktyce pozwoli Ci zyskać wiedzę, której nie zdobędziesz, siedząc z nosem w książkach. Warsztat to doskonałe miejsce, by zyskać zawód i rozpocząć własną biznesową ścieżkę

artcile

Liczy się pomysł

Edukacja, praktyka, własny biznes

Szkoła podstawowa, potem średnia, czasem studia – tak wygląda edukacja sporej części naszego społeczeństwa. Długie godziny spędzone nad książkami czy praktyki zawodowe często nic nie dają. Ponad połowa Polaków nie pracuje w swoim wyuczonym zawodzie. Piotr postanowił jednak podążać wybraną przez siebie ścieżką. Jak potoczyły się jego zawodowe losy?

 

Źródło: https://wyborcza.pl/1,155287,17874721,Ponad_polowa_Polakow_nie_pracuje_w_wyuczonym_zawodzie.html [dostęp: 08.01.2019 r.].

icon

Jak powstał pomysł na ten biznes?

Z wieloletniej nauki

Piotr uczył się w szkole zawodowej. Jako przyszłą profesję wybrał tapicerstwo. Przykładał się do nauki, by w przyszłości móc kontynuować tę ścieżkę kariery. Będąc nastolatkiem, zaczął terminować u mistrza Antoniego. Starszy pan dzielił się z młodym uczniem swoją wiedzą i doświadczeniem, dzięki czemu Piotr pokochał ten zawód. Każdego dnia spędzał długie godziny w warsztacie, szlifując swoje umiejętności pod okiem nauczyciela. Pan Antoni słynął z wysokiej jakości mebli, dlatego też bohater naszego tekstu musiał każdą czynność wykonywać perfekcyjnie. Niestety mistrz przeszedł na emeryturę. Piotr podjął więc decyzję, by rozpocząć swoją przygodę z własnym biznesem. W 1973 roku nie było to proste zadanie. Zainwestował pieniądze, które udało mu się odłożyć podczas pracy u pana Antoniego. Tak powstał pierwszy zakład produkujący meble Kler. Piotr wraz ze swoim pracownikiem w pocie czoła tworzyli piękne sprzęty. W Dobrodzieniu, gdzie zlokalizowany był warsztat, często odbywały się wystawy mebli. W ten sposób wieść o produktach Kler obiegła Polskę lotem błyskawicy.

 

Źródło: http://www.archiwum.wyborcza.pl/Archiwum/1,0,7099810,20091013RP-DGW,W_kryzysie_otwieramy_nowe_salony,wywiad.html [dostęp: 08.01.2019 r.].

Prawdziwy rozkwit firmy Piotra nastąpił dzięki przemianom ustrojowym. Wcześniej prowadzenie biznesu nie spotykało się z aprobatą władz. Budowę większego warsztatu i zatrudnienie sześciu pracowników można by porównać do balansowania na bardzo cienkiej linie. Choć Piotr powolutku rozwijał swoją firmę, zamówień było zbyt dużo jak na tak skromny zespół. Na robione na zamówienie meble marki Kler trzeba było czekać nawet 3 lata. To jednak nie zniechęcało klientów, którzy wiedzieli, że jakość produktów Piotra jest najwyższa. I tak zostało do dzisiaj. Obecnie Kler ma kilkadziesiąt salonów w Polsce oraz poza nią.

artcile

Wiedza kluczem do sukcesu!

Dbaj o swoje prawa

Kiedy stworzysz mebel idealny, który jest wyposażony w autorskie rozwiązania techniczne, dobrze pilnuj swojego pomysłu. Piotr często doświadcza kradzieży własności intelektualnej. Konkurencja czasem „inspiruje” się projektami i rozwiązaniami stosowanymi przez jego firmę. Właściciel marki Kler twierdzi, że meble będące mocnym nawiązaniem do jego kolekcji można znaleźć w ofertach polskich, litewskich, ukraińskich, chińskich, a nawet amerykańskich przedsiębiorstw. Co zrobić w takim przypadku? Przymknąć oko czy stanąć do walki? Zobacz, jakie możliwości daje Ci prawo.

icon

Wiedza to potęga

Własność intelektualna

Własność intelektualna to dzieło pracy twórczej, które jest unikatowe i zasługuje na ochronę prawną ze względu na wartość ekonomiczną, gospodarczą albo sprzyjającą rozwojowi. Są to dokonania ludzkiego intelektu, takie jak piosenki czy znaki towarowe. Własność intelektualną dzielimy na następujące podgrupy:

  • prawa autorskie i prawa pokrewne,
  • prawo własności przemysłowej,
  • prawo do baz danych,
  • dobra osobiste,
  • prawa dotyczące know-how.

Ze względu na charakter tego artykułu skupimy się na prawie własności przemysłowej. Wyróżniamy różne rodzaje rozumienia tego terminu. Są to: wynalazek, wzór użytkowy, wzór przemysłowy, znak towarowy, topografia układów scalonych, pochodzenie tworu w sensie geograficznym.

Regulacje prawne dotyczące własności przemysłowej weszły w życie 30 czerwca 2000 roku. Celem tych rozwiązań legislacyjnych jest ochrona wyjątkowości i innowacyjności rozwiązań w przemyśle. Mają one także ułatwiać identyfikację produktu z danym przedsiębiorstwem za pomocą indywidualnych i oryginalnych znaków towarowych.

Jak chronić swoje interesy?

1. Zrób research. Upewnij się, że własność intelektualna, którą chcesz zgłosić, nie była przez nikogo wcześniej prezentowana, a znak towarowy spełnia nałożone przez urząd wymogi.

2. Złóż wniosek o przyznanie patentu albo prawa ochronnego w Urzędzie Patentowym. Możesz to zrobić drogą tradycyjną albo elektroniczną. Podanie powinno zawierać następujące dane: opis wzoru albo wynalazku, a także zastrzeżenia patentowe bądź ochronne.

3. Ureguluj płatność zgodną z aktualną tabelą.

4. Poczekaj na decyzję urzędu. Jeśli będzie pozytywna, uzyskasz patent na 20 lat albo prawo ochronne na 10 lat – z możliwością przedłużenia.

 

Źródła:
https://www.legalnakultura.pl/pl/prawo-w-kulturze/b-przewodnik-b-po-prawie-autorskim/wlasnosc-intelektualna [dostęp: 08.01.2019 r.],

https://ww.paih.gov.pl/prawo/ochrona_wlasnosci_przemyslowej# [dostęp: 08.01.2019 r.],

https://mikroporady.pl/porady/jak-skutecznie-chronic-wlasnosc-intelektualna [dostęp: 08.01.2019 r.].

Piotr doskonale wie, jak ważne jest zabezpieczenie praw do pomysłu czy wynalazku. Pozwala to na ochronę własności intelektualnej, a także jej komercjalizację. Dzięki temu możesz uzyskiwać dochód poprzez udzielanie licencji na korzystanie z Twojego dzieła.

artcile

Bez tego ani rusz

Relacje z klientami

Odpowiednia obsługa jest niezwykle ważna. Pozwala na poznanie oczekiwań klienta, dopasowanie się do jego potrzeb oraz uzyskanie informacji zwrotnej o jakości produktu. W salonach Kler zamówienie każdego mebla łączy się z rozmowami, które trwają nawet 8 godzin! Piotr kładzie duży nacisk na to, by sprzedawcy dobrze rozumieli klienta oraz potrafili się nim odpowiednio zająć.

icon

Warto wiedzieć

Obsługa klienta

Jeśli chcesz, by Twoja firma odniosła sukces, nie wystarczy, że stworzysz dobry produkt, zastosujesz nowoczesne technologie albo gustownie urządzisz salon sprzedaży. Na pierwszym miejscu zawsze będą relację międzyludzkie – innymi słowy – poziom obsługi klienta. Poznaj więc złote zasady, które rządzą tą dziedziną działalności gospodarczej.

1. Dobre wychowanie. To podstawa w relacji z klientem. Kulturalne powitanie i pożegnanie, rozmowa na wysokim poziomie, unikanie kolokwializmów oraz zwroty grzecznościowe to absolutne minimum. Dlatego też zwracaj uwagę na to, kogo zatrudniasz do obsługi swoich klientów.

2. Stalowe nerwy. Klienci są różni. Jedni są uprzejmi, inni mniej. Dlatego też w tej pracy potrzebne są stalowe nerwy. Pracownicy działu obsługi klienta czy sprzedawcy nie mogą się unosić. Zamiast dawać się sprowokować, powinni w kulturalny sposób załagodzić sytuację i ostudzić emocje.

3. Nie ma problemów nie do rozwiązania. Klient nie może usłyszeć, że czegoś nie da się zrobić. Taki komunikat zdecydowanie zniechęca do korzystania z usług Twojej firmy. Jeśli coś naprawdę nie jest możliwe, zaproponuj inne, korzystne dla klienta rozwiązanie. Podejdź do danej sytuacji indywidualnie, odchodząc od utartych schematów.

 

Jakie są zalety stosowania wysokiej jakości obsługi klienta?

  • Przewaga nad konkurencją – to coś, co Cię wyróżni na tle innych, podobnych firm.
  • Lojalność klienta – zadowolony klient chętniej wróci po kolejne produkty czy usługi.
  • Marketing szeptany – jeden zadowolony klient poleci Twoją firmę kilku kolejnym osobom.
  • Silniejsza pozycja na rynku.

 

Źródła:

https://dopierwszejpracy.pl/tomasz-jurek/indywidualne-podejscie-do-klienta-i-budowanie-relacji [dostęp: 08.01.2019 r.],

https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/biznes/podejscie-indywidualne-do-klienta-a-podniesienie-sprzedazy-254081 [dostęp: 08.01.2019 r.].

artcile

A to ciekawe…

Personalizacja

Czym różnią się salony Kler od tysięcy innych sklepów meblowych w naszym kraju? Oferują meble na zamówienie na dużą skalę. Ich produkty dopasowane są do potrzeb klientów. Czasem tych najdziwniejszych. Klient z chorwackiego Zagrzebia poprosił o… 20-metrową kanapę, na której może siedzieć jednocześnie nawet 30 osób. Choć zamówienie było niecodzienne, firma Piotra dała radę. W ten sposób zyskała nowego, zadowolonego klienta oraz reputację firmy, dla której nie ma rzeczy niemożliwych.

 

Źródło: http://www.archiwum.wyborcza.pl/Archiwum/1,0,7099810,20091013RP-DGW,W_kryzysie_otwieramy_nowe_salony,wywiad.html [dostęp: 08.01.2019 r.].

icon

Warto wiedzieć

Personalizacja – nowy trend w biznesie

Personalizacja polega na dostosowywaniu produktu do indywidualnych potrzeb klienta. Konsumenci coraz częściej poszukują towarów nietuzinkowych, oryginalnych i skrojonych na miarę. Mass customization oraz mass personalization stanowią obecnie ok. połowy wszystkich modeli biznesowych, które biorą udział w konkursach na najlepsze biznesplany. Z rozwiązań tych korzystają niemal wszystkie branże. Możemy zamówić spersonalizowane buty, sukienki, samochody, artykuły spożywcze, ceramikę, artykuły piśmiennicze – innymi słowy – każdy produkt dostępny w sprzedaży. Badania wskazują, że 1/5 konsumentów jest w stanie zapłacić o 20% więcej za produkt spersonalizowany.

 

Źródła:

https://magazyn.allegro.pl/10153-personalizacja-czyli-produkty-bardzo-osobiste [dostęp: 08.01.2019 r.],

https://hmmegatrends.com/from-mass-production-to-mass-personalization-1ad6746dc24d [dostęp: 08.01.2019 r.].

artcile

Zbuduj własną markę

Dobry biznesmen – w kryzysie i dobrobycie

Kryzys i rozwój

Piotr ma jedną receptę na kryzys gospodarczy. Stawia przede wszystkim na rozwój. W ciężkich dla biznesu czasach rozszerzył swoją ofertę. Oprócz mebli dla osób prywatnych, zaczął tworzyć produkty dla instytucji i hoteli. Zamiast zwolnić pracowników wolał przyjrzeć się kosztom. W ten sposób zlokalizował dziury, przez które zupełnie niepotrzebnie uciekały firmowe pieniądze.

Jak widzisz, dobry biznesmen umie wybrnąć z nawet najbardziej kryzysowej sytuacji. Przygotuj więc kilka scenariuszy, które pozwolą Ci spokojnie przetrwać ciężkie miesiące.

 

Potrzeby klientów

Pracownicy salonów Kler są niezwykle czujni. Każdą potrzebę klientów wyłapują w mgnieniu oka. Dzięki temu powstała nowa gałąź działalności firmy – studio projektowe. Teraz opieka nad klientem jest kompleksowa. Pracownicy nie tylko pomagają dobrać idealną kanapę, lecz także urządzają całe mieszkania. Dobierają zasłony i dywany, kolory farb na ścianach oraz ustawienie mebli w pomieszczeniach.

Ty także zastanów się, w jaki sposób mógłbyś uzupełnić swoją ofertę. Przeanalizuj potrzeby rynku i zaproponuj klientom, to, czego oczekują.

artcile

Słowniczek pojęć

Pojęcia, które warto mieć w jednym palcu

  • Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej - instytucja, która zajmuje się ochroną własności intelektualnej. Udziela ochrony prawnej, wspomaga kompletowanie potrzebnej dokumentacji oraz działa na rzecz informowania społeczeństwa.

  • Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli - celem tej instytucji jest integracja przedsiębiorców z branży meblarskiej, by wspólnie działali na rzecz rozwoju tej dziedziny. Zadania OIGPM:

    • promocja polskiego meblarstwa na arenie międzynarodowej,
    • ochrona polskiego meblarstwa,
    • działalność związana z surowcem drzewnym, a w szczególności z jego ceną,
    • działalność edukacyjna: szkolenia, seminaria, konferencje,
    • wsparcie eksportu polskich mebli,
    • działalność informacyjna poprzez wydawanie biuletynu branżowego.
  • Polska Izba Gospodarcza Przemysłu Drzewnego - ogólnokrajowa organizacja samorządu gospodarczego, która skupia podmioty zajmujące się przeróbką drewna. Dba o to, by PGL Lasy Państwowe nie nadużywały pozycji głównego producenta drewna. Wspiera nowoczesne rozwiązania w przemyśle drzewnym oraz zapobiega niewłaściwemu zużywaniu zasobów. Angażuje się w pomoc przedsiębiorcom w tej branży oraz wspiera ich inicjatywy.

    Źródła:

    https://uprp.pl/o-urzedzie/Lead03,14,56,1,index,pl,text/ [dostęp: 08.01.2019 r.],

    https://www.oigpm.org.pl/11/misja-i-dzialalnosc [dostęp: 08.01.2019 r.],

    https://www.przemysldrzewny.pl/o_izbie.html [dostęp: 08.01.2019 r.].

artcile

Czy to się opłaca?

Minibiznesplan

icon

Koszty początkowe

1. Wynajem albo zakup warsztatu: 0–500 000 zł (średnio 250 000 zł)[1]

Firmę meblarską możesz założyć nawet we własnym garażu. Jeżeli jednak nie masz miejsca na warsztat, musisz go kupić albo wynająć. Wynajem takiej nieruchomości kosztować Cię będzie ok. 3 000 zł miesięcznie. Zakup będzie większym obciążeniem dla budżetu. Ceny są bardzo zróżnicowane w skali kraju i wahają się od 150 000 do 500 000 zł. 

 

2. Zakup maszyn: 206 250 zł[2]

Wiele etapów produkcji w firmie Kler wymaga ręcznej pracy. Nie oznacza to, że maszyny stolarskie są niepotrzebne. Wręcz przeciwnie, nawet w małym zakładzie potrzebujesz kilku narzędzi, bez których nie rozpoczniesz działalności.

 

Co warto kupić?

  • Piła panelową – 10 000–60 000 zł (średnio 35 000 zł),
  • okleiniarkę – 20 000–60 000 zł (średnio 40 000 zł),
  • centrum obróbcze – 20 000–200 000 zł (średnio 110 000 zł),
  • wiertarki – 500–2 000 zł/sztuka (średnio 1 250 zł/sztuka),
  • podnośnik podciśnieniowy – 20 000 zł.

Razem: 456 250 zł

[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen w serwisie OLX.pl

[2] – opracowanie własne, oparte na analizie cen w sklepie Google, https://www.biznesmeblowy.pl/produkcja_mebli/116/produkcja_i_maszyny_w_malym_zakladzie_stolarskim,710.html [dostęp: 08.01.2019 r.].

icon

Reklama

1. Media społecznościowe: 4 500 zł/miesiąc[1]

W dzisiejszych czasach profile w mediach społecznościowych to niemal obowiązek dla każdej firmy. Jeżeli masz ciekawy produkt, któremu można wykonać eleganckie, dopracowane zdjęcia, skorzystaj z tej formy promocji. Na Facebooku możesz publikować najnowsze informacje dotyczące Twojej oferty, takie jak: nowe produkty i obniżki. Na Instagramie i Pintereście umieszczaj natomiast fotografie, które sprawią, że internauci zaczną marzyć o Twoich meblach w swoim salonie. Mała firma nie musi zatrudniać specjalistów od social mediów. W większej może się to okazać konieczne. Średni koszt takiej usługi to ok. 1 500 zł za jeden profil. Jeżeli założysz konta na wszystkich trzech portalach, musisz mieć ok. 4 500 zł miesięcznie na ten cel.

 

2. Google AdWords: 2 000 zł/miesiąc[2]

Linki sponsorowane to jedna ze skuteczniejszych form reklamy w internecie. Dzięki temu, że jest spersonalizowana, trafia do osób, które prawdopodobnie zainteresuje Twoja oferta. Zasięg kampanii może być bardzo różny. Dlatego też ciężko jednoznacznie określić cenę tej usługi. My założyliśmy, że powinieneś przeznaczyć na ten cel ok. 2 000 zł.

 

Dlaczego warto korzystać z reklamy za pośrednictwem Google AdWords?

  • Zachęca do ponownego skorzystania z usług (remarketing),
  • jest precyzyjna – pozwala dotrzeć do osób, które są zainteresowane daną tematyką,
  • jest stosunkowo tania – ta forma reklamy jest znacznie tańsza niż np. telewizyjny spot.

 

3. Polecenia: 0 zł/miesiąc[3]

Polecenie to jedna z najlepszych form reklamy. Aż 82% Polaków, którzy korzystają z internetu, poleca znajomym swoje zakupowe wybory. 74% przyznaje, że marketing szeptany to coś, co skłania ich podjęcia decyzji zakupowej. Ponadto niemal 1/10 ankietowanych twierdzi, że poleci Twoją firmę swoim znajomym, jeśli tylko o to poprosisz. Warto skorzystać z tej formy reklamy, szczególnie że jest zupełnie darmowa. Musisz tylko z wielką troską dbać o swoich klientów, ale to już przecież wiesz.


Razem: 6 500 zł/miesiąc

[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się prowadzeniem kont w mediach społecznościowych

[2] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się kampaniami Google AdWords, https://www.eactive.pl/google-adwords/jakie-sa-najwieksze-zalety-reklamy-internetowej-i-reklam-google-adwords/ [dostęp: 08.01.2019 r.]

[3] – https://www.proto.pl/aktualności/sila-rekomendacji-zyskuje-na-znaczeniu-raport-lojalni-2017 [08.01.2019]; https://marketingdla.pl/fakty-polecenie-rekomendacja/ [dostęp: 08.01.2019 r.]

icon

Koszty operacyjne

1. Księgowość: 500 zł/miesiąc[1]

Nie zaprzątaj sobie głowy podatkami, rozliczeniami i innymi podobnymi dokumentami. Skup się na swojej pracy dzięki wsparciu biura rachunkowego. Księgowy sprawnie przebrnie nawet przez największe stosy papierów, a Ty spokojnie zajmiesz się swoimi zawodowymi zadaniami.

 

2. Zatrudnienie pracowników: 10 144,94 zł/miesiąc[2]

Małe zakłady stolarskie i tapicerskie nie potrzebują zbyt wielu pracowników. Na samym początku wystarczą dwie osoby, które wraz z Tobą będą zajmować się produkcją mebli. Znajdź kogoś do przyuczenia oraz doświadczonego, sumiennego pracownika. Jeżeli pierwszemu zaproponujesz niewysoką, lecz uczciwą stawkę 2 000 zł netto, a drugiemu 4 000 zł, ich pensje łącznie wraz ze składkami kosztować Cię będą 10 144,94 zł.

 

3. Zakup surowców do produkcji mebli: 32 000 zł/miesiąc

Jeśli planujesz sprzedaż mebli robionych na zamówienie, nie musisz wiele inwestować w zakup materiałów. Wystarczy, że standardem w Twojej firmie będzie pobieranie zaliczki w wysokości 40%. Załóżmy, że właśnie tyle kosztują surowce. Jeżeli sprzedaż mebli osiągnie 80 000 zł miesięcznie, 32 000 zł wydasz na materiały.


Razem: 42 644,94 zł/miesiąc

[1] – opracowanie własne, oparte na analizie cen trzech firm zajmujących się księgowością

[2] – https://wynagrodzenia.pl/kalkulator-wynagrodzen [dostęp: 08.01.2019 r.]

icon

Przychody

1. Sprzedaż mebli na zamówienie: 80 000 zł

W poprzednim punkcie biznesplanu założyliśmy, że miesięczny przychód ze sprzedaży mebli na zamówienie zasili kasę firmy o 80 000 zł. Nie będzie to jednak Twój czysty zysk. Masz przecież sporo wydatków związanych ze swoją działalnością. Po odjęciu opłat za reklamę oraz kosztów operacyjnych (łącznie 49 144,94 zł) dochód Twojej firmy wyniesie 30 855,06 zł.


Razem: 30 855,06 zł

artcile

Co warto przemyśleć na starcie

Działaj według planu

  1. Znajdź swoją specjalizację. Świetnie radzisz sobie z projektowaniem i wykonywaniem krzeseł? Skup się przede wszystkim na tym. Lepiej wychodzą Ci miękkie sofy? Niech to będzie Twoja główna działalność!

  2. Pamiętaj o reklamie. Odpowiedni dobór formy reklamy sprawi, że zyskasz spore grono nowych klientów. Inspiracje dotyczące tej tematyki, znajdziesz w powyższym biznesplanie.

  3. Mierz siły na zamiary. Nie przyjmuj więcej zleceń niż jesteś w stanie wykonać. Nieterminowość albo niechlujne wykonanie raczej nie przysłużą się Twojej firmie.

  4. Bądź innowacyjny. Zaprojektuj praktyczny system rozkładania stołów czy nowoczesną garderobę modułową. Zatroszcz się o to, by zawsze być o krok przed swoją konkurencją.

  5. Bądź elastyczny. Dopasowuj się do indywidualnych potrzeb klientów. Ktoś marzy o szafie w szalonym kolorze albo sofie w kropki? Postaraj się stanąć na wysokości zadania.



Czytaj bezpłatnie ten i pozostałe pomysły na biznes po rejestracji

Darmowy dostęp i logowanie do jestemSzefem.pl

Rejestrując się w serwisie jestemSzefem.pl otrzymasz bezpłatny i nieograniczony w czasie dostęp do:

  • opisów pomysłów na mały własny biznes, które odniosły sukces
  • analiz otoczenia prawnego tych małych biznesów
  • testów sprawdzających Twoją gotowości do założenia małego biznesu
  • banku wiedzy
  • wsparcia na każdym etapie zakładania i prowadzenia firmy

Marzysz o własnej firmie? Zrób z nami pierwszy krok!

Konto jest bezpłatne, jego założenie zajmuje 1 minutę. Działamy w 100% jako organizacja non-profit (jesteśmy organizacją pożytku publicznego), nie przekazujemy nikomu Twoich danych, nie publikujemy reklam.

Włącz się w jestemSzefem.pl i zrealizuj swoje marzenia o własnej firmie!

Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT